Pages

Tuesday, June 23, 2009

my day ~of yesterday

smlam aku el.. jadi mie sorang kat opis.. arini mie plak amik cuti.. jadi aku sorang plak kat opis.. hmm patut la alin kata, 'korang ni slalu gilir2 cuti' --huhu..

walaupun aku tak brapa sihat smalam.. tapi sempat gak la aku p shopping kat kedai jamilah tu membeli kristal.. pesanan kakza.. hajat nak beli hujung minggu haritu, tapi cinda na pinjam wat naik gunung.. jadi smalam aku gagahkan diri menyopingkan kristal2 tu.. macam besa bila dah masuk kedai tu.. kedai yang begemerlapan dengan kristal tu, menambahkan gemerlapan mata aku ni.. hajat nak beli pesanan orang je, tapi end up dengan beli gelang2 lain.. dah cantik2.. hampir rabun aku dalam kedai tu.. huhu.. tup2 dekat seribu aku abis wat beli kristal.. huhu.. wah, terlebih sudah ni.. pastu, skali tengok beg duit aku tinggal 5 keping je duit singgit.. haha.. padan muka.. ;p

tapi smua yang aku beli hajat nak jual.. insya Allah.. aku ada azam kewangan yang membara setengah tahun terakhir ni.. jadi kena bekerja keras (lebih keras dari batu!) la.. hehe..

petang aku kat umah (sebelum smua housemate aku balik), tetiba ada orang ketuk pintu.. rupanya kakak jual kepok lekor datang.. kebetulan aku tengah mengidam aku kepok lekor ni.. homesick!<-- cari makanan cam kat kg.. rezeki aku harini.. alhamdulillah! (^v^).. aku beli 4 batang dengan rega RM1.60 satu.. mahal sikit tapi rasanya memang asli.. sebabnya orang kelantan yang buat.. kalau nak harap kepok lekor sabah.. hmm, rasanya lebih banyak tepung dari ikan.. bak kata firdaus: ni keropok berperisa ikan!- alah macam cekedis yang jual kat supermarket.. hehe ;p

smalam juga aku dapat tau yang kak yat n d geng nak pindah dari rumah yang aku duduk.. rega sewa umah aku RM 500 dengan 2 bilik.. jadi nampaknya aku kena cari housemate baru, tuk aku menampung belanja umah aku ni.. ada yang berminat??

2 comments:

sarroung said...

aku pun ada nak buat azam yang berkobar-kobar sempena separuh terakhir 2009 ni.. tapi, still blur nak buat azam apa.. uhuk!

celine cute said...

buat azam dengan apa yang ada kat depan mata.. hehe.. (malas pikir panjang2) ;p