Pages

Monday, April 06, 2009

movie review ~ hanakimi

satu entry yang menjadi draft begitu lamanya.. isk2


another day of hanakimi..

hanazakari no kimitachi e atau hanakimi.. drama yang diadaptasi dari manga.. mulanya aku sangat tertarik dengan cerita ni bila aku start tengok kat 8tv satu ketika dulu.. then aku dapat dvd.. aku tengok dvd pastu aku tertarik nak baca manga dia.. jadi aku baca manga dia.. hump.. ^_^ sangat best *so happy*

versi taiwan pun ada tapi aku macam tak sanggup nak tengok sebab bila tengok review macam tak best dan aku tak nak rosakkan imej hanakimi yang amat ideal dalam kepala otak aku..(huh!)

ceritanya berkisarkan ashiya mizuki sorang budak pompuan dari amerika yang menyamar jadi lelaki masuk all boys school, Osaka Gakuen sebab nak jumpa Sano Izumi (watak oleh shun oguri yang aku rasa xhensem dalam cerita ni..;p) yang dia minat sangat2.. Sano ni atlit lompat tinggi yang berenti lompat sebab pernah injured.. dalam manga sano injured sebab di tolong kawan pompuan dari kena langgar keta.. dalam drama sano injured sebab nak slamatkan mizuki dari perompak masa kat US.. rasanya kalau drama dia ikut cam manga, plot cerita macam tak kuat sangat kut nak didramakan..

ok, watak yang paling aku suka dalam drama ialah nakatsu suichi.. watak dibawa oleh toma ikuta (which i love!).. watak yang sangat berkesan.. part nakatsu yang paling aku suka adalah part2 dalam vid youtube yang aku penah aku post dulu.. suka comical monolog dia.. toma bawak watak ni sangat2 best! (n he won best supporting actor in 3 different award for this role). nakatsu sukakan mizuki yang dia tak tau mizuki ni pompuan.. jadi adalah konflik identiti sket dia ni..

dalam manga watak yang aku suka adalah sano ngan umeda sensei.. sano dalam komik sangat hensem, baik dan agak gentle.. confirm tido bila ada meeting dorm dan tak suka menda2 manis.. (bau manis pun bleh pengsan..huhu).. umeda sensei ni school doc yang tau mizuki sorang pompuan dari mula mizuki masuk skolah dan jadi penasihat peribadi mizuki bila ada masalah..

umeda sensei ni gay.. tapi dalam cerita tak banyak sangat gay scene ni berbanding komik dia.. dalam drama watak hara akiha, fotographer yang suka kat umeda adalah pompuan.. dalam komik dia laki (which is more interesting, i think.. ;p)..

watak2 lain macam kayashima taiki yang bleh tengok aura dan hantu lagi best dalam komik.. nampak lagi significant watak dia.. berbanding sekime dalam drama dia lagi menonjol di mana dia yang slalu sampaikan berita2 terkini pada kawan2 dia.. dan dia sangat cute (sape tah nama dia yang berlakon ni..) watak nakao senri plak dalam drama nampak lebih macho berbanding dalam komik.. nakao minat nanba minami (head dorm derang).. yang bawak watak nakao ni adalah orang yang sama dalam nodame contabile yang minat kat chiaki.. (p/s: tak de watak lain ke ko nak bawak?? huhu..)


satu lagi part yang paling aku suka dalam drama : 90 jenis showdown yang derang buat antara dorm.. (which dalam komik xde).. sangat lawak dan buat aku sakit perut gelak.. *laugh laugh*


hmm dipendek cerita (pendek??) drama yang derang buat sangat seronok tuk ditontoni.. walaupun ending dalam komik jauh lagi best.. aku tetap sangat suka cerita ni.. *smile smile*..pilihan aku bila hari2 tak seronok berlaku dalam hidup aku.. *smile summore*..

nota kaki: theme song juga sangat best..
nak dengar? dwld here

the end.

No comments: