Pages

Tuesday, September 08, 2009

visiting doulos..

ahad lepas aku telah melawat sebuah kapal yang bernama doulos kat port kk.. kapal ni buat jualan buku2.. bila nampak iklan dia kat billboard.. aku, ida dan irwan, dengan bersemangatnya menunggu hujan reda tuk pegi naik kapal ni.. sangat menarik.. tak penah aku naik kapal2 besar ni.. cam excited lak.. ni sket gambar yang slamat dari goyangan dan ketidakcukupan cahaya dari kamera aku.. ;p

ni kapalnya dari jauh..


rega buku2 ni dia letak dalam bentuk unit.. mcam yang kat atas ni..

aku ngan ida.. walau pun gambar overexpose.. nak jgak tayang.. hehe


ni lah rupanya tempat jual buku tu.. bnyak gak buku dia.. tapi banyak buku kristian la.. memang pun aku rasa kapal ni tujuan dia berlayar adalah untuk menjual buku2 agama ni..

jamban dalam kapal.. ;p

salah satu tangga nak naik tempat jual buku dia..

nama kapalnya doulos
ni antara bot kecik dalam bot besar..
ni tangga nak naik ke kapal

dari tempat parking.. nak masuk dalam agak jauh gak.. dalam 500m jalan kaki.. tapi cam best sebabnya suasana malam sangat menarik dengan angin sepoi2 bahasa.. sayang je bila amik gambar smua jadi blur.. sebab kawasannya gelap.. pakai flash pun tak membantu banyak huhu..
masa balik, ada dapat poskad lagi dia bagi.. gambar kapal dia yang sedang berlayar.. tak perlu lah aku tunjuk ek.. -- sb cam susah lak aku nak uplod2 gambar ni.. adakah lama aku tak mengupload gambat di sini?? huhu..

4 comments:

atengbest said...

dah penah naik kapal ni... dua tahun lepas kat kuantan.. adala beli beberapabuku... huhuhuh...

celine cute said...

yeke.. kapal sama ek??
dulu ada gak kapal buku datang kk.. tapinya kapal buruk ngan lagi besar dari ni.. kapal yang dulu tu buat trip terakhir masa tu sebelum kena jadi tukun kat laut.. ;p

sarroung said...

eh, menarik betul.. tak pernah pulak aku ketahuan wujudnya kapal yang fungsinya menjual buku!

menarik!

haiihh, bila laaa Doulos ni nak sampai ke Perlis ni ha?

celine cute said...

hehe.. perlis ada port? kut ada belh le menjemput kapal ni ke sana.. tapi kalau semata nak membeli buku.. eloknya ko pegi kedai buku je.. kalu nak merasa naik kapal besar.. boleh la nak bercita2 naik kapal ni.. ;)