Pages

Tuesday, November 23, 2010

balik raya

balik raya naik bas tambahan..

nilah pertama kali naik bas tambahan.. banyak dengar pasal bas tambahan ni.. ada yang kena tipu la dan macam2.. takut jugak tapi memandangkan hajat aku lepas beraya kat dungun, nak balik beraya umah ma abah aku kat kb.. makanya kena la aku balik kl naik bas.. sebabnya adik aku bawak cinda balik kl terus dari dungun..

nak dijadikan cerita dan memang sedia maklum tiket bas kl-kb, time2 raya ni memang confirm abis.. dah terlambat kapal aku ni.. semua tiket abis.. tinggal bas tambahan je.. ni kira alhamdulillah ada tiket.. huhu..

bila sampai hari nak balik kl, bertolak la aku awal dari umah sebab menjangkakan sesak sumbat dekat bandar.. jangkaan memang sangat tepat, bermula dari bandar sampai la kat stesen bas, ramainya ummat (yang tunggu bas) !! tuhan saja yang tahu.. isk2.. nak jalan pun susah.. dengan susah payah, at last dapat jugak tunggu depan kaunter beli tiket.. hampir setengah jam tunggu, pakcik jual tiket tu panggil, mintak kitaorng sebas ni, ada dalam 5-6 orang, suh p naik bas kat tepi jalan sebabnya bas tak leh masuk ke terminal sebab sesak..

dengan jerik pekik (suasana yang sangat bising), dengan abah aku tak tau jalan nak p bas, dapat jugak makcik ni setuju tuk kitaorang ikut blakang kereta derang tuk ke bas.. alhamdulillah syukur..

sampai di bas, rupanya bas persiaran dah setia menunggu.. dah hampir penuh rupanya.. kesiannya lama menunggu kitaorng.. dah sape suruh lambat bagitau kan.. isk2.. dengan hujan renyai-renyai selamat aku bertolak dari kota bharu.. sampai kl, 10 jam tau perjalanan.. driver membawa konsep biar lambat asal selamat dengan jayanya.. tahniah pakcik driver bas!!

No comments: