Pages

Thursday, October 08, 2009

~stereogram

skrang aku stuck dengan menda ni.. stereogram.. alah, menda yang 3d konon dalam gambar 2d.. dulu aku sangat berusaha tuk tengok sampai nak terkeluar biji mata pun tak nampak2.. ni setelah berumur.. ehemmm..(!) baru la aku bleh nampak dengan mencari2 bagai nak rak camane nak tengok menda alah ni kat intenet.. huhu.. akhirnya la kaann.. (^_^)/

ni aku kongsi la ek.. supaya nanti2 bila aku lupa teknik2 yang tuk membutangkan mata boleh la aku rujuk balik.. hehe..





dari pemahaman pembacaan aku (serius ni!).. ada 2 cara.. ada yang suruh tengok gambar tu dekat sampai sentuh idung kat skrin tu.. tapi bagi aku sangat tak praktikal.. lain la kalau guna gambar atau siap2 print gambar tu.. (semangatnya.. :)).. cara yang no 2.. dengan guna cara kat atas tu.. tgk gambar dengan mata yang kabur.. focus/unfocus your eyes katanya.. kekalkan kedudukan bola mata tu sampai la nampak.. hari yang aku berusaha bersungguh-sungguh tu.. pening aku seharian gara2 duk juling2 mata..huhu.. tapi hasilnya amat memuaskan.. *wink wink*

ni gambar pertama yang aku nampak.. well, it's a colourful shark..


ini adalah big love.. (*love love*)

ni pun cantik.. budak tengah wat san castle.. :)
enjoy.. !

6 comments:

Mummy Hanny said...

saya tak berjaya!!! dah bape tahun cuba benda ni...hhuhuuu

celine cute said...

cuba lagi awok.. :p
saya dulu pun memang xnampak.. tapi aritu dah xde keja, duk menatap 1 gambar seharian, last2 nampak gak.. memang susah.. tapi bila dah skali nampak isnya Allah gambar2 lain, pun senang je.. :)

sarroung said...

apa benda tu? ni saja2 ke atau psl kerja?

celine cute said...

eh, ko tak penah nampak ke gambar cam ni? hehe.. saja2 je ni roung.. mengisi masa lapang.. :)

atengbest said...

aku pun tak buleh... daru skolah menengah aku cuba, tp masih gagal...

celine cute said...

cuba lagi tenk.. cuba.. usaha tangga kejayaan.. hehe