Pages

Wednesday, November 05, 2008

retime and all

11.30am
turn aku harini bagi psychoeducation.. (program tuk pt psikiatrik kenal penyakit, ubat dan macam2 lagi supaya diorang ni paham penyakit dan xlupa makan ubat).. aku bagi pasal pemakanan sihat la apa lagi.. kul 9 aku dah terpacak kat farm tempat diorang wat ceramah harini.. releks sket la berbanding kalau wat kat wad.. pt aku arini smua pt kronik.. muka2 yang familiar je.. yang duk lebih 10 tahun kat wad pun ada.. yang paling aku kenal ada budak ni yang slalu kuar masuk wad.. kali ni macam lama aku tgk dia kat wad.. kesian aku tengok dia ni.. ada masalah family dia.. isk2.. dah cakap macam2 smua ada yang ternganga la.. angguk2 smua.. aku harap angguk2 tu diorang paham la kan.. huhu..

2 pm
iza dah confirm tempat tinggal kat bandung.. dapat duk guest house 5ratus lebih ringgit mesia tuk 6 malam tuk 2 orang.. tempatnya pun ok dekat ngan tempat shopping2, dekat gak ngan train station yang dia kata bayar RM20 je nak g jakarta.. (as said dalm review dia la).. setelah 3-4 hari kami membingungkan diri apa plan yang kitaorng nak buat.. yelah aku dah siap survey rega pakej yang fairus amik tuk dia g bandung minggu ni.. RM850/person.. (mahal sebab rega 2 org) 2 malam kat bandung + 1 malam kat puncak + 1 malam kat jakarta.. not bad la actually kalau memang aku dah budjet tuk tu.. but since our original plan got cancel.. kena la survey memana yang yang lagi murah dan affordable.. isk2.. lagi pun zaen (diperkenalkan oleh ateng, trimas!) ada bagi no contact tourist guide dia masa dia gi bandung minggu2 lepas.. jadi duit lebih tu bleh la buat shopping.. yeay! (doa banyak2 smua ok, huhu)..

3.30 pm
baru dapat tau flight aku dari bandung ke kl kena delay.. gelabah aku kejap.. mana tak nya, patut sampai kul 3 lebih kat lcct, pastu aku nak kena catch flight ke kuching lak.. tetiba retime kul 5 ~ sampai kl kul 8 lebih.. sah2 la aku kena tinggal flight kan.. dah la smalam dapat msg dari air asia pasal delay flight ke bandung tu.. maksudnya di sini, diorang delay smua flight aku pegi dan balik.. huhu.. nasiblah bagitau awal2.. kalau x mau pecah kepala aku kat epot hussein sastranegara tu nak mengurus..

dapat tau jgak iza confirm tak dapat nak ikut aku g wedding cema sb dia ada kursus time tu.. huhu.. kena carik plan lain lagi nak menyampaikan diri ke selama tu.. (banyak nya input harini..isk2)


5.00pm
lepas keja aku pecut g epot dengan niat suci menyettlekan urusan bandung~kuching aku.. sesampai kat kaunter (setelah menunggu 15 menet), pompang pompang aku cita masalah aku.. dengan tak sampai 2 minit, minah kat kaunter tu berkata..
"hmm.. cik tukar flight jam 11 la dari bandung, buleh?"
aku pun balas, "perlu saya bayar ka?"
balas minah tu, "ndak, ndak perlu.. sebab flight cik sudah kena retime.. mau awal @ lambat tidak perlu bayarr.. tuk kawan cik pun tidak perlu bayar... atau cik mau tukar flight ke kuching?"
aku dengan tersenyum lebar.. ''kalau begitu sia tukar flight dari bandung la.. kasi dia awal, terima kasih!''


alhamdulillah syulkur!! penat je aku susah2 hati.. huhu.. (doa banyak2 smua ok, huhu)


akhirnya aku sampai rumah jam 7 pm dengan perasaan lega..

No comments: