Pages

Tuesday, November 18, 2008

story book ~ selasa dengan morrie

ahh.. bukan cita bandung lagi ye.. :)

ni nak cita psal buku yang baru aku beli sbelum g bandung aritu.. buku ni lama dah aku cari.. kat kk suma out of stock.. even cari kat airport pun xde.. ni mungkin rezeki aku.. kat lcct aku jumpa.. and it was the last copy of it!! rezeki2..

Title : Tuesday With Morrie
Author : Mitch Albom

lain hari aku cita buku ni tentang apa.. ni aku nak quote sikit dari buku ni yang tengah ada kena mengena ngan aku sekarang.. i mean really now sekarang..! huhu..

~detachment~

morrie : . . . . . if u hold back on the emotions-- if u don't allow urself tu go all the way through them-- if can never get to being detached, u'r too busy being afraid. u r afraid of the pain, u r afraid of the grief. u'r afraid if the vulnerability that loving entrails.

morrie : but by throwing urself into these emotion, by allowing urself to dive in, all the way, over ur head even, u experience them fully and completely. u know what pain is. u know what love is. u know what grief is. n only then u can say, "all right. i have experienced that emotion. i recognize that emotion. now i need to detach from that emotion for a moment.''

hmm.. banyak terkena batang hidung sendri bila baca buku yang teramat best ni.. yang ni aku relevan tuk love life aku.. terasanya aku apa yang dia cakap ni apa yang aku kena buat.. sebab aku rasa tu je cara aku nak hilangkan apa yang aku rasa.. hilangkan apa yang aku pikirkan..huhu

baru je makan kat mango tree.. bleh je nak anggap that RM70 worth of dinner with a candle in the table seromantik yang aku nak.. hehe.. tapi of course la xboleh la kan.. but still i enjoyed it very much.. evry second of it.. dengan bunga orkif hias kat gelas pun nak bawak balik.. tapi yang dipikirnya sampai lupa nak bawak balik makanan yang xabis.. (sb portion dia banyak giler dan masakan dia memang best!)

~~~~~~~ i felt so much in love...lalala~~~~~~~~~~

on our way back.. aku termention plak menda yang dia xsuka dan yang dia xtau nak cakap apa.. tapi aku nak jugak cakap..!! so.. sekarang aku sedih dengan responnya.. hmm, apa lagi yang nak diharapkan kan.. ku tahu siapa diri ini...

~~~~~~ i felt so lonely..~~~~~~

aku cuba selam semua perasaan yang aku rasa skarang dengan hati terbuka.. setiap malam sblum tido.. satu menda yang aku cuba buat.. -- lepaskan smua yang aku rasa perasaan yang meleret-leret ni.. umpama aku lepaskan beban berat terbang bersama2 angin yang bertiup sepoi2 bahasa (ewah..!) hihi.....

2 comments:

Mummy Hanny said...

awok...jangan sedih2

celine cute said...

hehe.. ok je wak.. kat dah melepas lepas ke angin yang sepoi2 bahasa tu.. :p cest la vie..!