Pages

Wednesday, December 10, 2008

hari yang mengelirukan..;p

neno.. neno.. neno.. dari jauh kedengaran suara jeritan ambulan bagaikan tidak sabar untuk tiba ke kawasan hospital.. semakin dekat semakin kuat.. dahiku berkerut.. timbul rasa pelik di benakku.. kenapa kali ini berbeza sungguh dengungan bunyinya..? langsung di sebalik jendela yang terbuka, ku panjangkan leherku yang xseberapa panjang ini tuk melihat apa sebenarnya yang mengeluarkan bunyi yang sebegitu kuat.. rupa-rupanya yang kusangkakan sebuah ambulan adalah sebuah trak bomba..

eh, hatiku berkata '' ada kebakaran ke ni? wad mana yang terbakar ni? pt? ada yang hangus ?" terbayang akanku pesakit di wad bertempiaran melarikan diri.. dan serentak dengan itu, kedengaran bunyi siren kebakaran memekik.. "kkrrriiiiiiinnnngggggggggggg..!!!!" hati aku merasa sedikit cemas dan panik.. lantas muncul kak siti, pembantuku dengan wajah yang manis memberitahuku.. "ok bah tu, diaorang buat fire drill harini, sal.."

oh, fire drill rupanya.. ''ces, buat cuak aku jek, huhu.." dengan hati yang bengkek aku melangkah longlai ke tempat perhimpunan B di mana kawasan itu masih kosong tanpa ada makhluk lain selain kami yang sungguh patuh kepada peraturan dengan perasaan.."tipah tertipu, bang.."

haha.. tah pape entry aku hari ni.. berangan nak jadi penulis novel yang berbakat plak kali ni.. ala, tak kan korang xpenah ada rasa nak jadi penulis novel masa skolah2 dulu..? hehe.. Photobucket aku penah.. :p seingat aku la, kali pertama aku cuba (kononnya la) nak tulis2 novel ni masa darjah 4 ke 5 tak ingat plak.. masa tu siap ada buku tulis khas tu tulis cerita fiksyen tah pape.. haha.. aku lupa dah apa kisahnya.. yang aku ingat dalam tu ada penyanyi, ada penyiasat ngan ada pembunuh bersiri.. ngeh ngeh ngeh..

hari ni aku mengaplikasikanla pengaruh dari novel yang aku baca sekarang karya Faisal Tehrani tuk menceritakan tentang kat hospital aku ada fire drill.. Photobucket




ni ha gambo fire truck yang aku amik sebagai bukti..


ha abang2 bomba yang sedang berbincang apatah kat depan opis aku..

sekian, terima kasih..

enjoy..!

4 comments:

atengbest said...

first time aku baca, mmg cam novel... tp sampai sekerat rase cam plek lak... huhuhu... anyway nice try....

celine cute said...

haha.. nampak ngat xde bakat.. ;p

Anonymous said...

best ape fire drill.. teringat zmn kat skolah.. hehe

celine cute said...

zaman skolah best la.. bleh ponteng kelas.. ni keja betimbun nak buat, kena plak g ternganga kat tempat perimpunan tu lama2..huhu