Pages

Monday, December 15, 2008

suatu pagi yang panjang

hari ini bermula dengan aku bangun awal.. aku semangat nak siap awal nak menempuh hari yang aku rasa bakal panjang.. bukan apa, isnin kan.. smangat kena lebih sikit! Photobucket

bertolak dari rumah jam 7 pg.. dan seperti yang aku jangkakan.. jalan bundusan (jalan yang aku lalu nak pegi/balik keja hari2) akan jem teruk! sebab on the balik dari kk malam tadi (lepas amik kakyat dan na) roundabout bukit padang tu dah kena tutup satu exit dia.. pastu wat lencongan kat jalan lain.. giler sesak jalan ni sejak dua menjak ni sebab diorng nak renovate jalan tu.. bagi makin besar.. harapnya dapat la kurangkan sesak tah pape ni.. huhu.. banyak betul aku tengok aktiviti kat tepi2 jalan skrang.. korek jalan, bikin jambatan, bikin jalan, bikin longkang, cabut tiang, tanam tiang ( lampu ngan lektrik), lori angkut tanah, jengkaut kaut tanah dan macam2 lagi la.. load loader yang sebesar2 makhluk tuhan tu pun ada..

nilah hasilnya kejadian lalulintas yang aku tempuh nak g keja pagi tadi.. perjalanan yang amik masa 5 menet je jadi setengah jam.. isk2

ni keta kat depan aku

ni kat blakang aku

sbelah kanan aku

sbelah kiri aku

jengkaut (kut la nama dia)

ni jambatan sementara yang menyesakkan.. isk2

ha, ni u-turn nak g spital aku..

mungkin xsesak korang yang duk kl atau bandar besar lain.. tapi kalu ikut aku yang dah besa idup slow n steady kat kk ni.. haru gak la dah sesak2 ni.. nak g keja pun xde mood.. huhu.. seperti yang ramai orang kata, sabah ni ketinggalan 5 tahun ke belakang berbanding ngan semenanjung.. jadi skarang aku nampak bangunan naik kat mane2 je kat bandar kk ni.. jalan makin lama macam makin xsudah (sebab dan tutup sana tutup sini kan..).. walau apa pun aku harap smua buat dengan tanggungjwab dan kualiti yang bagus.. jangan jadi cam Hospital Queen yang dan nak roboh tu.. bikin malu sajak.. kesian patient kena campak sana sini..

4 comments:

Anonymous said...

uhh, nasib baik ade camera, ade la jugak gadjet nak main main dalam jam tu.. huhu

celine cute said...

haah.. tu la pasal.. xtinggal dah aku kamera ni.. bawak g mana2.. huhu..

atengbest said...

huhuhu....
tu la bestnya ada kamera comel....
bleh di bawa kemana2....
btw, aku penah lalu kan jalan tuh....

celine cute said...

hehe haah, best2! tapi kamera gabak ko pun lagi best tau.. huhu..
btw (gak) memang ko penah lalu jalan tu.. jalan nak kuar dari beverly hills.. hehe..
ha, bila lagi nak lalu jalan tu lagi?? ;p