Pages

Wednesday, December 31, 2008

i'm home..!

salamzz!!

entry yang lepas aku post pakai hanset bapak aku.. hehe best x?! tapi page yang dia bagi siket je.. jadi xleh nak tulis panjang2.. anyway, apa yang buat aku sedih sangat kat umah tu?? hmm.. sbenarnya xle dasyat sangat.. aku sendiri yang cari pasal.. ;p.. aku cuma sedih (dan jeles kut.. huhu) dengan orng tue bercinta kat blog.. huhu.. tapi suka hati derang la kan.. sibuk apa aku..

pape pun.. aku dah abis cuti.. balik kk dah pun.. cuti yang xpatut panjang jadi panjang.. initialy tiket aku 22hb, hari senin malam.. kononnya balik dari kenduri cema terus balik umah.. sebab ingat kat safe cuti la.. hehe.. tapiii..

balik dari perak, kakak dan abg ipar cema serta anaknya 3 orang drop aku kat kl sentral dan aku tido le smalaman at my sister's place.. esoknya awal pagi sis hantar lagi g kl sentral dan aku terus naik komuter (yang berzaman aku xnaik, excited kejap ;p) ke bandar tasek selatan.. my dear friend, yan tunggu bersama anas yang chomel..

nak dijadikan cerita, yan rupanya nak amik mak bapak, pakcik makcik serta sepupu2nya dari epot sb derang g kk cuti2 mesia.. jadi aku pun stuju tag along ngan yan g epot.. awalnya aku ajak yan jumpa tuk teman aku jenjalan kat area sogo dan aku rindu nak jumpa anas (sempatla merembat baju 2 helai.. hehe).. so, jalan punya jalan, dah penat kami pun balik umah *makcik yan.. masing2 dah urus diri smua.. bertolak la kami ke epot bersama2 dengan sepupu yan yang ada kat umah.. sepanjang perjalanan yang penuh halangan akhirnya kami sampai epot jam 9.30pm.. ( flight aku kul 9.25pm ok.. ngeh3x)..

dengan hati yang agak tenang ( sebab dah tau tiket yang ada sudah tidak berguna..) aku terus ke kaunter tiket.. namun, xsempat jugak tuk aku nak membeli tiket sebab kaunter dia dah nak tutup, punya kelam kabut aku tanya tiket nak blik esknya 23hb, pastu dia kata smua dah habis sampai lah 28hb.. huhu ( dalam hati aku dah kembang2 dah sbenarnya sb bleh balik kb..;p) dan dia kata rega tiket smua dan RM500++ (huaaaaaa!).. blum sempat aku pikir pape aku terus blah dari kaunter..

spanjang perjalanan dari epot ke kl, balik2 mak yan dan yan duk mintak maaf ngan aku.. huhu.. (syian derang rasa bersalah.).. dengan kata lain semua rang duk kesian kat aku la.. (xpe yan.. xkisah dah.. menda dah jadi kan.. xsalahkan yan pun.. ;)) tiket yang kira ok reganya aku dapat 31hb.. jadi dengan rasminya aku akan balik kg.. yeeeayy!!

malam tu lepak tido ngan yan kat umah mak uda.. esoknya awal pagi yan teman g stesen bas putra.. setelah sampai, aku ke kaunter dan bertanyakan bas for the day.. suprizingly, adaa! dan tengah tunggu pun..hehe.. tanpa membuang masa (salam yan cium2 pipi) aku terus la naik bas balik ke tanah kota bharu terchenta..

*makcik yan yang famous ngan nama uda.. aku penah tinggal umah mak uda yan ni masa buat practikal catering kat hukm masa 2nd year dulu.. terkenang masa zaman muda2 dulu.. huhu.. sebulan gak tu menumpang umah uda.. tapi kali ni sayang nya mak uda yan xde kat umah.. derang g kedah kalu xsilap aku.. (yan, salam buat uda ye..!)

p/s: did i mention, cik ehem tolong aku carikan tiket dan dia belikan aku tiket tu ngan kad dia..!.. thank you so much!! saya hargainya banyak2.. tapi bahaya baik2 cam ni tau wak.. huhu.. (that's why i kept on going reading and reading si dia cik ehem's blog.. well, tuk tarik aku ke dunia nyata, i guess.. xkisah la sakit skit pun..;p)

3 comments:

atengbest said...

akhirnya....
sampai gak d kk tercenta...
apasal tak sambung sampai next week....
sambut new year kat kb dlu....

p/s. apa blog cik ehem punya?

celine cute said...

yang tercenta kota bharu jek..! haha.. nak je sambut new yer sana tapi tiket mahal sangat la yang oii nak balik sini.. huhu

celine cute said...

oh p/s: cari la sendri ek.. hehe.. aku dah bagi guide kan.. xpun tanya la cik ehem.. ;p