Pages

Thursday, January 29, 2009

rushing vacation to labuan ~ part 2

ni pemandangan labuan dari feri.. bertolak dalam kul 11 lebih jgak la.. sampai sana dalam kul 1 lebih.. sesampai sana, turun dari feri aku dan na kuar g amik amik keta kawan na, mizan.. dia buat lokum kat kat kedai spec kat ujana kewangan.. pinjam keta dia tuk jalan2.. ujana kewangan ni la tempat shopping coklat duti free.. diorang kata murah kat sini.. kat terminal jeti pun ada tapi aku xde kesempatan g tengok2 kat sana..

sebelum p makan kitaorng g check dulu.. Manikar Beach Resort.. harga sebilik RM168

ni pemandangan swimming pool dia.. resort ni letaknya dekat pantai manikar.. agak jauh la dari town.. tapi pantainya cantik.. hmm.. nak jadikan cerita orang kata tempat ni keras.. aku pun tau lepas balik dari labuan ni.. jadi xdelah nak seram ke takut ke hapa masa kat situ.. kitaorng sewa 2 bilik.. bilik aku ber4 selamat dan sihat walafiat.. bilik adik2 yang satu lagi tu kesian.. diorang dah dengar tentang kekerasan tempat ni petang2 lepas g shopping coklat kat ujana kewangan tu.. kebetulan macam2 plak yang jadi.. siap ada bumbung toilet jatuh lagi.. mau tak takut ek.. hehe.. kesyiiannn.. ;p

ada masa tuk shopping petang tu je.. aku ngan na g jugak port, dengan hajat besar beli tiket.. harapannya tinggi gunungan adala tiketnya.. tapi seperti yang dah diberitau.. semua feri tuk hari isnin tu dah penuh.. memang dalam waiting list la.. huhu

ha, ni masa lunch.. diorang ni smua duk tutup gelas air masing2 sebab masa ni angin kuat.. pastu nampak x pompuan yang terbongkok tu.. dia tengah menyapu.. tak ke haru.. bertembangan segala habuk2.. huhu

nasi goreng usa! ada baked beans, sosej ngan telur mata (kerbau ke lembu aku xtau.. sebab diorang panggil telur mata jek) ni le first time aku jumpa orang buat nasi goreng usa macamni nya stail.

sebenar benar niat nak g labuan ni nak makan ketam.. ada tempat yang namanya Anjung Ketam, tempatnya khas tuk makan ketam.. tak dapat aku nak amik gambar sebelum ketam dan udang2 berubah menjadi seperti di atas.. sebabnya kitorang makan ni masa tengah ribut! nasibla dapat meja bawah atap.. tapi angin kuat dan ujan lebat, campur lagi air laut yang tengah pasang dan bergelora.. aku nak makan kena lap dulu spec aku sebab tempias air ujan (atau air laut).. huhu..

ni gambar dah nak balik.. kitorang tido semalaman kat resort tu.. keesokkan paginya awal2 kul 645am dah check out sebab nak amik feri yang betolak jam 730am.. seperti biasa.. na dengan gigih berusaha tuk bolehkan keta aku beratur tuk *waiting list..actually plan kalau xdapat naik feri ni.. try naik feri yang kul 130pm plak.. ada 2 bijik je feri dari menumbok ke labuan (and vice versa)


*waiting list ni maksudnya.. feri akan upload keta2 yang ada tiket dulu sampai abis dan mane yang kosong baru dia bagi yang waiting list masuk.. kira nak main sumbat2 la je la ni..

tengok keta aku yang last..

ni feri dah bertolak ni.. panas nak mampus!

ni geng g labuan.. 2 orang lagi yang xde dalam gambar.. dah xde tempat duduk ni.. jadi, aku g amik tikar piknik yang ada dalam keta, bentang kat tempat kitorang amik gambar ni.. betul2 depan booth tempat bertanya.. hehe buat macam umah sendri apa salahnya kan.. ;p

tengah duk atas tikar la ni..

bayang2 kitorang yang gembira.. ngeh2



No comments: