Pages

Thursday, January 08, 2009

For the love of God

membaca, melihat dan mendengar pasal *kekejaman dan kebiadapan israel dan yahudi ke atas Palestine menimbulkan banyak perasaan takut, sedih, marah dan sakit hati pada sape2 je yang bernama manusia yang dikurnia Allah 3 deria ini.. cuma kekurangan deria sentuh dan merasa je lagi tuk berada di dalam kasut warga palestine sana.. nauzubillah mintak dijauhkan..

walau satu dunia pun mengeji, walau beratus negara pun mengutuk dan memprotes, syaitan2 yang bertopengkan manusia, warga israel dan yahudi laknatullah! ( n bush of course), memang xkan berhenti membunuh manusia tak berdosa.. memang xde hati perasaan dan akal fikiran setan2 ni.. hanya kuasa Allah Yang Maha Pengasih dan Penyayang aje yang mampu untuk hentikan semua kegilaan israel bodoh ni..

some clip from berita harian online..
Penduduk Palestin membawa seorang lelaki yang cedera ke Hospital Shifa, Gaza.

BANDAR RAYA GAZA: Semakin ramai keluarga Palestin lari meninggalkan kediaman bagi mengelak daripada kemaraan askar Israel dengan unit infantri musuh menguasai jalan menuju ke kawasan penduduk utama ketika wilayah itu terus dihujani bedilan demi bedilan tentera Yahudi menyebabkan bangunan terbakar dan ketegangan meningkat... isnin 5/1/09


LETUPAN disusuli asap tebal dipercayai fosforus putih dilihat di ruang udara utara Gaza, kelmarin.


BANDAR RAYA GAZA: Israel didakwa menggunakan bahan kimia penuh kontroversi fosforus putih dalam bedilan bom ke atas sasaran di tengah Gaza, ketika tenteranya mula mengepung bandar terbesar kawasan Palestin dikuasai Hamas berkenaan semalam. Bahan kimia itu tidak diharamkan badan dunia jika digunakan sebagai lindungan asap tetapi amat kontroversi kerana ia menyebabkan kulit terbakar. ..selasa 6/1/09

PENDUDUK melihat mayat saudara mereka bergelimpangan akibat serangan Israel terhadap sekolah Pertubuhan Bangsa-Bangsa Bersatu (PBB) di Jabaliya, utara Gaza, semalam.

gambr ni berita harininya.. skolah PBB kena serang..

buletin utama smalam duk ulas yang wakil pbb tu tekejut skolah diorng kat Gaza tu kena serang.. terkejut ke? hmm xguna nak terkejut2 sb eventually memang akan kena sebab israel tu bodoh.. skolah ke, tadika ke.. lepas ni xmustahil kita dengar hospital plak.. (mintak dijauhkan..huhu)

bagaimana kita mampu tuk tolong saudara2 kita di sana..? taburan cahaya di langit pada merka bukan lagi seperti bunga api kita pada malam tahun baru.. cahaya di langit bagi mereka beerti menakutkan dan akan membunuh.. kita bukan seperti Datuk Jemilah Mahmood dan anggota MERCY yang lain, sanggup berjuang nyawa tuk menyelamatkan nyawa.. atau anggota PBSM yang bertungkus lumus bersiap sedia dengan kemungkinan dihantar ke sana.. atau ahli politik yang mampu mengubah dunia.. atau mampu ikut perarakan jalanan membawa poster memprotes kejinya israel..

kita hanya insan yang dipilih dan memilih untuk melihat dari jauh.. .. mengutuk dan melabel dengan kata-kata.. membenci dan mengeji dari sudut hati.. kita hanya boleh berkongsi sakit dan perit dengan air mata serta kiriman doa pada Allah tuk selamatkan mereka di sana.. May Allah bless them all..

*kekejaman - ada word yang lebih teruk dari ni x nak gambarkan derang ni

~dah derma kat akaun maybank yang skrang diwar2 oleh NSTP untuk GAZA tu?~

2 comments:

Anonymous said...

kita insan kerdil yang tak berdaya apa-apa dan tak punya kuasa apa-apa hanya mampu berdoa agar keperitan rakyat Palestin dapat dihentikan dan Israel laknat dan kuncu-kuncunya dapat balasan yang setimpalnya nanti.. Aamiin..

errr, bantuan bukan disekat daripada masuk ke?? huhu

celine cute said...

aminnn...

tula zalim xzalim nya diorang ni.. tapi Allah Lagi Maha Kuasa.. kita buat la apa yang termampu..